Obiectivele specifice ale proiectului sunt in concordanta si contribuie la atingerea obiectivelor specifice aferente DMI 2.2 prin activitatile propuse a se realiza si rezultatele asteptate ca urmare a implementarii proiectului.
Proiectul vizeaza 2 abordari diferite, aflate in raport de complementaritate:
- Operatiunea remedial/corectiva: se adreseaza persoanelor care parasesc timpuriu scoala, respectiv personalului responsabil de totalitatea actiunilor ce contribuie la prevenirea fenomenului de abandon scolar. In derularea programului ”A doua sansa”, se urmareste cercetarea si redactarea metodologiilor de abordare a fenomenului, se intocmesc studii evaluative, se elaboreaza, testeaza si implementeaza instrumente de corectie.
- Operatiunea preventiva: include mai multe categorii de persoane, reprezentand o agregare complexa a majoritatii factorilor semnificativi din jurul copilului, care ii pot afecta parcursul educational. In primul rand, este vizat insusi prescolarul/elevul care se afla in situatia de risc: se depun toate eforturile pentru a fi introdus, adaptat si mentinut in programele de educatie specifice varstei. Aceasta actiune se realizeaza prin sprijin psihologic, pedagogic, includerea copilului in activitati de genul gradinita, „scoala altfel”, ajutor la teme etc. De asemenea, se urmareste sursa potentialelor riscuri: mediul de trai si familia. Parintii primesc sprijin educational si la nevoie, financiar pentru a constientiza si sprijini evolutia educativa a copilului lor. Din punct de vedere al organelor sociale abilitate, acestea vor beneficia de programe de formare si perfectionare legate de activitatile ce tin de metodele de prevenire a abandonului scolar.