Acest site este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Un viitor mai bun prin educație!
"Educația nu este o pregatire pentru viață, ci insăși viața." John Dewey

Activitățile proiectului

In vederea atingerii obiectivului general al proiectului, S impreuna cu cei 2 parteneri implicati in proiect, au conceput urmatoarele categorii de activitati:

A1. Management de proiect (S,P1,P2) L1-L18. Activitatea de management adreseaza in principal organizarea proiectului, planificarea activitatilor, gestionarea resurselor, monitorizarea, controlul, organizarea achizitiilor si urmarirea contractelor, raportarea, comunicarea, gestiunea riscurilor, gestiunea schimbarilor, asigurarea calitatii, evaluarea rezultatelor si incheierea.

Subactivitati:

A1.1 Coordonarea activitatilor din proiect, gestionarea resurselor umane si a partenerilor, monitorizarea interna si evaluarea rezultatelor obtinute (S,P1,P2) L1-L18 este reprezentat de ansamblul actiunilor de planificare, coordonare, monitorizare, evaluare interna, pregatirea si depunerea cererilor de rambursare, raportare tehnica si financiara

 A1.2 Managementul financiar al proiectului (S,P1,P2) (L2-L18) S va subcontracta servicii de audit si expertiza contabila.

 A1.3 Managementul achizitiilor din cadrul proiectului(S,P1) L1-L18 Activitatile de achizitii si contractare constau in: elaborare planuri anuale de achizitie, elaborare documentatii de atribuire, publicare anunturi de participare, organizare si desfasurare licitatii contractare si derulare contracte. In implementarea proiectului se va respecta legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice, respectiv OUG nr.34/2006 privind procedurile de achizitie publica cu modificarile si completarile ulterioare sau, dupa caz, instructiunea 26/2010 AMPOSDRU cu privire la achizitiile publice, sau alte reglementari aplicabile la momentul implementarii proiectului. Managementul de proiect contribuie la indeplinirea tuturor obiectivelor specifice.

A2. Informare si publicitate - activitati de informare, diseminare si promovare a proiectului (S,P1,P2) L1-L18- Presupune asigurarea informarii corespunzatoare a publicului larg privind existenta, desfasurarea si activitatile proiectului. Aceasta etapa stabileste si consolideaza bazele proiectului, in acest caz rolul sau este de a mediatiza proiectul si toate activitatile organizate de acesta,cu scopul de a atrage cat mai multi posibili participanti si este desfasurata de catre toti partenerii proiectului. Aceasta activitate atinge OS1

A2.1 Realizarea si distribuirea de materiale pentru informare si promovare (S,P1,P2) L1-L18- vor avea un continut si design atractive, moderne,relevante si corecte conform activitatilor derulate in proiect, vizand atragerea cat mai multor persoane din potentialul grup tinta

A2.2 Organizarea si desfasurarea conferintelor de proiect (S,P1,P2) L1-L18: au loc doua conferinte: -una de lansare proiect, avand ca scop scop lansarea oficiala a proiectului, simultan fiind un mijloc de publicitate, popularizare si informare a potentialului grup tinta despre activitatile ce urmeaza a se realize (L1-L3) -una la finalizarea proiectului (l17-L18); In cadrul conferintei de inchidere vor fi prezentate rezultatele proiectului si atingerea grupului tinta. S subcontracteaza servicii organizare evenimente - conferinta de lansare si incheiere

A2.3 Organizarea si desfasurarea de evenimente pentru diseminarea informatiilor privind proiectul si rezultatele acestuia (S,P1,P2) L1-L18, se vor organiza 2 astfel de evenimente

A2.4 Desfasurarea campaniei "Alege educatia!" media si online (S,P1,P2) L7-L18 Materiale publicitare vor fi distribuite pe toata perioada proiectului, in special in cadrul seminariilor periodice de promovare. Evenimente organizate:conferinte de lansare si incheiere, campania „Alege educatia!”, 2 campanii de informare si constientizare. De aceasta activitate se vor ocupa toti partenerii. Toti partenerii consortiului vor respecta regulile manualului de identitate vizuala.

A3. Proiectarea şi desfasurarea programului pentru formarea si perfectionarea personalului pentru operaţiunile remedial/corectivă si preventiva (S, P1) L5-L11. Consta in urmatoarele subactivitati:

A3.1 Elaborarea materialelor de sprijin pentru formarea si perfectionarea personalului

A3.2 Formarea si perfectionarea personalului implicat in operatiunile remedial/corective si preventive Aceasta activitate se afla in legatura directa cu obiectivul specific OS5, intrucat vine in directa intampinare a nevoilor de formare/perfectionare a personalului abilitat. 150 de persoane vor beneficia de pregatire profesionala de calitate,axata pe utilizarea instrumentelor inovative, TIC, folosirea platformei de prezentare a cursurilor (portalului), in scopul de a fi in pas cu cele mai moderne abordari de lucru si invatare. Pentru aceasta activitate, participantii vor primi subventii la sfarsitul desfasurarii proiectului.

A4 Pregatirea, organizarea si desfasurarea programului pentru componenta remedial/corectiva (S,P1) L7-L17

Ca subactivitati, avem:

A4.1 Realizarea de anchete sociale si recrutare grup tinta (S,P1) (L1-L17) P1 va realiza anchete sociale si va recruta grup tinta in judetul Botosani, iar S va recruta grup tinta din ambele regiuni ale proiectului. Recrutarea grupului tinta consta in elaborarea procedurii de selectie a grupului tinta,completarea chestionarului de selectie a grupului tinta,aplicarea procedurii si a chestionarului si inregistrarea grupului tinta.Grupul tinta inregistrat va fi format din 970 de persoane

A4.2 Elaborarea materialelor de sprijin vizand educatia remedial/corectiva(S,P1) L3-L7 In cadrul acestei subact. se elaboreaza materialele didactice suport pentru programul A doua sansa.

A4.3 Furnizarea programului "A doua sansa"(S,P1) L12-L17 se va desfasura conform prevederilor legale in vigoare (Ordin MECTS nr. 5248/31.08.2011). Cursantii vor beneficia de pregatire interactiva, folosind noile metode, tehnologii, materiale si abilitati dobandite de profesorii formati la activitatea A3. Programul se adreseaza unui numar de 360 de persoane care au parasit timpuriu scoala. Aceasta activitate contribuie la atingerea obiectivului OS2.

A5. Pregatirea, organizarea si desfasurarea programului pentru componenta preventiva (S,P1) L2-L15.

Subactivitati:

A5.1 Elaborarea materialelor de sprijin vizand educatia preventiva (S,P1) L2-L6

A5.2 Furnizarea serviciilor de orientare, consiliere si asistenta educationala pentru elevi si familiie acestora (S,P1) L5-L15 S va subcontracta Servicii educationale "Scoala altfel". Programul presupune intalnirea profesorilor/trainerilor cu elevii cu risc de parasire a sistemului scolar intr-o atmosfera mai putin formala, in fiecare zi dupa terminarea programului scolar. Activitatile desfasurate presupun consiliere atat pentru copii cat si pentru parinti, urmarindu-se intelegerea si constientizarea caracterului esential pe care il are educatia in viitorul profesional si personal al copiiilor. De asemenea, elevii sunt ajutati la teme,sprijiniti si integrati social in grupa din care fac parte. Sunt implicate 610 persoane: elevi, parinti/turori si profesori. Aceasta etapa atinge OS3.

A6. Dezvoltarea si implementarea instrumentelor TIC inovatoare utilizate in cadrul activitatilor preventive si remedial-corective(S,P2)L1-L18. Aceasta activitate are ca scop principal implementarea instrumentelor inovatoare de predare, consiliere si ghidare, precum si integrarea lor in mentalitatea si ansamblul de cunostiinte si aptitudini ale elevilor si personalului din grupul tinta specializat pe lucrul cu elevii in stare de abandon scolar. P2 va dezvolta o aplicatie web complexa, interactiva si usor de folosit si va digitiza (transforma in format multimedia) ghidul transdisciplinar pentru programul A doua sansa. Pentru fiecare etapa se realizeaza analiza cerintelor, identificarea necesitatilor si elaborarea documentatiei de analiza in cadrul A6.1 Analiza portal(S,P2) L2-L18. si A6.5 Analiza si dezvoltare ghiduri, materiale in format multimedia (S,P2) L7-L12 A6.2 Dezvoltare si testare portal (P2) L3-L8: urmeaza dezv.portalului, proiectarea, implementarea si gestiunea bazelor de date aferente, respectiv digitizarea permanenta a materialelor didactice: Rolul elaborarii materialelor didactice digitizate (cursuri,ghiduri etc.) este de a sustine si imbunatati calitatea procesului de invatare,asadar relevanta materiei digitizate reprezinta un element esential A6.3 Mentenanta portal (S,P2) L8-L18 A6.4 Elaborare scenarii ghid multimedia interactive (S,P2) L6-L9 A6.6 Suport tehnic si actualizare aplicatii informatice (S,P2) L8-L18 In cadrul proiectului, in etapa de analiza (A6.4), se stabilesc exact punctele cheie ale fiecarui domeniu de digitizat, selectandu-se doar acele sectiuni din materie care sunt relevante pentru specificul proiectului. Astfel, digitizarea se va realiza in paralel cu prog. “A doua sansa”, dar va fi intotdeauna cu cel putin un pas inaintea acestuia. La finalul dezvoltarii, precum si dupa implementarea modificarilor solicitate de S, se vor efectua operatiile de testare, intocmindu-se rapoarte in acest sens. P2 va asigura indeplinirea subactivitatilor de mentenanta pentru ambele directii (A6.3 si A6.6), atat pe durata proiectului cat si dupa terminarea sa. De aceste noi metode de predare/invatare vor beneficia cei 360 de elevi ai programului “A doua sansa”. Obiectivele atinse de A6 sunt OS3 si OS4.